Begin juli start de aannemer met de renovatie van de vloerplaat van de tunnels. Dat zal vooral voor hinder zorgen voor het verkeer op de binnenring. Het verkeer kan nog altijd doorrijden, maar op de binnenring richting Waterloo rij je bovengronds over één rijstrook in plaats van twee. Dat betekent ernstige vertragingen van 30 minuten tot een uur voor al het verkeer op de binnenring. Ook wie via de binnenring de E411 oprijdt richting Namen of Oudergem, zal deze zomer geregeld in de file staan.
Ook verbinding Waterloo - Herrmann Debroux / Oudergem afgesloten
Ook de verbinding tussen Waterloo en Oudergem op het Leonardkruispunt wordt begin juli afgesloten. Wie op de buitenring van Waterloo komt en richting Oudergem wil rijden, volgt tot eind oktober een van deze omleidingen:
- Ofwel rij je de buitenring af in Groenendaal.
- Ofwel rij je verder door naar het Vierarmenkruispunt om daar de buitenring te verlaten.
- Ofwel kan je keren aan het Vierarmenkruispunt om via de binnenring terug te rijden naar het Leonardkruispunt en zo naar Oudergem te rijden.
De aansluiting tussen Herrmann Debroux / Oudergem en de binnenring richting Waterloo was al afgesloten. Dat blijft zo tot eind oktober.
Ook ernstige hinder op buitenring gedurende twee weken
Naast de vertragingen op de binnenring, zal er tussen 29 juli en 18 augustus ook ernstige hinder zijn voor het verkeer van de buitenring - dus het verkeer dat van Waterloo komt en richting Zaventem rijdt. Die bestuurders zullen gedurende twee weken (tussen 29 juli en 18 augustus) maar over één rijstrook kunnen rijden in plaats van twee. De exacte planning moet nog bepaald worden, maar zodra we meer weten, geven we dat door via de website en de nieuwsbrief.
12.000 vierkante meter vloerplaat krijgt grondig onderhoud
De komende maanden werkt de aannemer aan de vloerplaat van de tunnels van de binnen- en buitenring. De vloerplaat is de fundering van de tunnel, waar de rijweg op rust. Boven op de vloerplaat komt een waterdichte laag en gietasfalt, met daarboven de onder- en bovenlaag van het wegdek in asfalt. Alles samen wordt een oppervlakte van twaalfduizend vierkante meter aangepakt. Eerst is de tunnel van de binnenring aan de beurt, daarna die van de buitenring.