naar top

Vastlegging van de taalkeuze in de randgemeenten

Gepubliceerd op vr 12 juli 2019

Op basis van de beslissing van de Raad van State van 20 juni 2014, bevestigd door de beslissing van de Raad van State van 17 mei 2018, heeft u het recht om u als Franstalige inwoner in te schrijven om uw communicatie in het Frans te ontvangen voor een periode van 4 jaar, hernieuwbaar.

Concreet betekent dit dat u één van de volgende stappen moet volgen om uw taalkeuze te bevestigen:

- ofwel neemt u contact op met de dienst burgerzaken

- ofwel schrijft u zich in via de website van de gemeente (zoek op "taalvoorkeur"). U ontvangt hiervan een ontvangstbevestiging.

Het is belangrijk om te noteren dat de aanvraag individueel is, één aanvraag per gezinslid (zowel volwassenen als minderjarige kinderen) en deze aanvraag louter de gemeentelijke communicatie betreft.

Voor diegenen die zich eind 2015 hebben ingeschreven, vergeet niet uw inschrijving te verlengen voor een nieuwe periode van 4 jaar.

  • paper-1141308_1920

Openingsuren en contact

Dienst Burgerzaken

adres
Arthur Dezangrélaan 17
1950 Kraainem
tel.
02 719 20 50
e-mail
bevolking@kraainem.be

Lees meer artikels over